Delo šolske svetovalne službe je zasnovano po programskih smernicah in obsega delo na naslednjih področjih:
Področje učenja in poučevanja:
– svetovalno preventivno delo za izboljšanje kvalitete učenja,
– kurativna obravnava učencev (s specifičnimi učnimi težavami, z vzgojnimi težavami, s težavami v socialni integraciji, s težavami v osebnem, telesnem in socialnem razvoju),
– odkrivanje otrok z učnimi težavami,
– načrtovanje dela in pomoč učencem, obravnava učencev,
– spremljanje in evalvacija napredka v obravnavi,
– neposredna pomoč otrokom z vzgojnimi težavami v socialni integraciji, težavami v socialnem, telesnem in osebnostnem razvoju,
– socialne intervencije, občasni pogovori in svetovanja učencem in staršem,
– koordinacija dela z nadarjenimi učenci (evidentiranje, identifikacija, priprava operativnega načrta za delo z nadarjenimi, priprava IP-jev in evalviranje le-teh)
– sodelovanje z učitelji, starši in vodstvom šole.
Šolska kultura, vzgoja, klima red:
– neposredna pomoč in/ali organizacija pomoči učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami,
– svetovanje učencem z vzgojnimi in disciplinskimi težavami,
– spremljanje uresničevanja vzgojnega načrta in pravil šolskega reda,
– svetovalno in posvetovalno delo z učitelji (na področju: vzgojno izobraževalnih ravnanj, zagotavljanja osnovnih pogojev za varno in spodbudno učno okolje, zagotavljanja varnosti in spodbudnega okolja zunaj pouka, dal z učenci z vzgojnimi in disciplinskimi težavami, oblikovanja vzgojnih smernic za posamezne učence, dela z oddelčnimi skupnostmi),
– svetovanje staršem pri zagotavljanju spodbudnega učnega okolja za učenje, osveščanje o osnovnih vzgojnih načelih,
– posvetovanje s starši pri oblikovanju osnovnih vzgojnih smernic za posamezne učence.
Telesni, osebni (spoznavni in čustveni) in socialni razvoj:
– koordinacija, svetovanje in neposredna pomoč učencem s težavami v telesnem, osebnem in socialnem razvoju,
– svetovalno – preventivno delo z učenci v programih za spodbujanje telesnega, osebnega in socialnega razvoja,
– posvetovalno delo z učitelji in neposredna pomoč pri izdelavi individualiziranih programov z učenci, ki imajo težave v telesnem, osebnem in socialnem razvoju,
– načrtovanje, koordinacija in evalvacija preventivnih programov za učence,
– organizacija, koordinacija ali izvedba predavanj in delavnic za učitelje, starše, učence.
Šolanje:
– načrtovanje, koordinacija in izvedba vpisa ter sprejetja otrok v šolo,
– posvetovanje z učitelji pri delu z oddelčnimi skupnostmi
– svetovanje in posvetovanje pri usmerjanju učencev v različne zahtevnostne stopnje ter pri spremembah ravni zahtevnosti,
– sodelovanje z vodstvom pri oblikovanju letnega delovnega načrta,
– prijava in izvedba NPZ.
Poklicna orientacija:
– informiranje učencev o nadaljnjem izobraževanju, poklicih in možnostih zaposlovanja,
– organizacija obiskov učencev v podjetjih in pri drugih delodajalcih, tematskih razstav,
– organizacija predavanj in pogovorov z zunanjimi strokovnjaki, s predstavniki posameznih poklicev, poklicnimi svetovalci Zavoda RS za zaposlovanje,
– izvedba predavanj oz. delavnic za učence,
– organizacija Tržnice poklicev,
– zbiranje podatkov o učencih za potrebe poklicnega svetovanja,
– individualno in skupinsko svetovanje,
– sodelovanje s šolsko knjižnico, učitelji, vodstvom in starši.
Socialno ekonomske stiske:
– sodelovanje v projektih iskanja in nudenja čim večje podpore za nadaljnje šolanje učencem iz socialno ogroženih in depriviligiranih družin,
– sodelovanje pri oblikovanju programov pomoči učencev, ki imajo zaradi neprimernih socialno-ekonomskih razmer težave pri učenju,
– sodelovanje pri načrtovanju programa finančnih težav (subvencionirana šolska prehrana, subvencioniranje šole v naravi, …).
Razvojno analitično delo:
– analize učne uspešnosti po posameznih ocenjevalnih obdobjih,
– analiza učnega uspeha ob koncu šolskega leta,
– ugotavljanje potreb učencev na ravni organizacije in poteka vsakdanjega dela in življenja v šoli,
– sprotno spremljanje potreb učencev.